Zdrav životni stil

Zaslužujete da živite zdrav i sretan život. I vaše tijelo zaslužuje da ga se tretira s poštovanjem - kako bi imali dovoljno energije i bili zadovoljni. Ako želite postići dobre rezultate s mršavljenjem i održanjem postignute tjelesne težine, važno je da živite prirodno i da vježbate svaki dan.

Pravilnu prehranu i redovitu tjelovježbu možete postići na više načina. Pritom je najvažnije da nađete model koji vama odgovara. U suprotnom ćete teško dugoročno pratiti program ili uživati u sadašnjosti. Briga o vlastitom tijelu i zdravlju trebala bi postati vaš životni stili i to kao sasvim prirodan dio svakodnevnice.

Tijekom mršavljenja dolazi trenutak kada poželite obogatiti vaše obroke s omiljenim okusima. Možda uživate u slanoj hrani i rado biste pojeli komad pršuta ujutro ili kokice u kinu. Možda više volite slatko i rado biste uživali u slatkišima i sokovima.

No možda niste svjesni koliko praznih kalorija ima u takvoj hrani ili pak grickalicama koje ponekad nesvjesno jedemo tijekom dana?

Nupo Sustav kockica

Nupo Sustav kockica

Nupo je stoga razvio Sustav kockica koji donosi popis raznih prehrambenih namirnica i napitaka podijeljenih u razne boje koje ukazuju imaju li hrana ili piće visok sadržaj bjelančevina, ugljikohidrata, masti ili šećera.

Svoje Nupo obroke možete kombinirati sa 10 kockica iz Nupo Sustava kockica. Svaka kockica osigurava 60 kalorija, bez obzira je li svrstana u plavu (bjelančevine), zelenu (ugljikohidrati) ili crvenu boju (masti).

Na primjer, 50 grama krte šunke odgovara 1 plavoj kockici. Po pitanju kalorija to je ekvivalentno 6 šljiva što je jedna zelena kockica ili 3 tanke kockice čokolade što je jedna crvena kockica.

Također možete odabrati i konzumaciju omiljene pive ili limenke soka, što odgovara dvjema kockicama. Umjesto jedne kriške kolača možete pojesti 12 mrkvi.

Odabir je 100% na vama, dok god ne prekoračite 10 kockica dnevno.

Nupo Sustav kockica (PDF)
Lista namirnica (PDF)

I jedna stvar je sigurna: Nupo je uvijek uz vas, a mi smo upravo ovdje.

 

Da li su vam potrebni savjeti za mršavljenje i zdrav životni stil?

Postoji puno dobrih savjeta o pravilnoj prehrani. Možete odabrati koje savjete ćete pratiti, a što ih se više pridržavate to ćete biti vitkiji.

Savjete za mršavljenje podijelili smo u nekoliko kategorija.

 

Jedite hranu s malo masti.

  • Eliminirajte sve vidljive masnoće.
  • Odabirite krto meso s maksimalno 10% masnoće. Zapamtite da je važnije kupovati nemasno meso nego kuhati bez masnoća.
  • Nikad ne ostavljate meso na tavici jer će upiti masnoće. Umjesto toga, stavite ga na tanjur, na papirnati ubrus i prekrijte folijom kako bi ostalo toplo.
  • Odbacite masti za prženje i izbjegavajte prženu hranu.
  • Izbjegavajte zaprške.
  • Odabirite samo prethodno pripremljene obroke koje sadrže manje od 5g masti na 100g.
  • Smanjite unos kolača i torta jer su bogate masnoćama.
  • Smanjite unos maslaca, margarina i ulja.
  • Odabirite muesli koje sadrže manje od 10g masnoća na 100g.

Jedite hranu bogatu vlaknima.

  • Za ručak jedite raženi kruh.
  • Odabirite cjeloviti kruh umjesto bijelog.
  • Jedite krekere od raženog brašna umjesto običnog.
  • Unosite obilje voća i povrća.
  • Jedite zobenu kašu ili mekinje umjesto cornflakesa.
 
 

Ograničite unos šećera.

  • Nemojte jesti slatkiše ili deserte više od jednom tjedno.
  • Budite oprezni kod proizvoda s naznakom »dijetalno«, npr. dijetalna torta, dijetalni preljevi ili dijetalni sladoled. Masti su obično zamijenjene šećerom koji tim proizvodima daje visoku kaloričnu vrijednost.
  • Pažljivo pregledajte sadržaj proizvoda koje konzumirate za doručak. Mogu sadržavati visok udio šećera.

Izbjegavajte kalorična pića.

  • Ograničite konzumiranje slatkih sokova i pića, kakaa itd.
  • Odaberite dijetalne napitke koja sadrže sladila umjesto šećera.
  • Ograničite konzumaciju alkohola.

  • NE PIJTE KALORIJE.
 
 

Jedite raznoliko.

  • Kod svakog obroka konzumirajte voće i povrće, npr. komadiće jabuka.
  • Kako bi osigurali raznolikost, odaberite sezonsko voće i povrće.

Nemojte se prejedati.

  • Jedite samo dok više niste gladni.
  • Usprkos oznaci "bez masti" proizvod još uvijek može biti visoko kaloričan.
  • Nemojte zaboraviti na užine, one naime sprječavaju napadaje gladi te time nezaustavljivu želju za bilo kakvom hranom.

  • Što ste više gladni, to je veća mogućnost da konzumirate nešto s visokim udjelom masnoće!
  • Redovito objedujte jer nije zdravo preskakati obroke.
  • Ne zaboravite na doručak jer vam osigurava dobru osnovu za čitav dan.