Mršavljenje

Što je prekomjerna tjelesna težina?

Prekomjerna tjelesna težina formira se ako kroz duži period u svoje tijelo unosite više kalorija nego što ih iskoristite te tijelo taj višak pohranjuje kao masti. Međutim, to ne znači da svi pojedinci koji se susreću s prekomjernom tjelesnom težinom jedu bez ograničenja.

Tendencija stvaranja prekomjerne tjelesne težine je da nastaje kroz nekoliko godina, kao posljedica relativno male neravnoteže između unosa i izlaza kalorija. Sklonost neravnoteži kalorija je često nasljedna tj. genetski određena. Živimo u društvu kada "normalna" hrana ne osigurava osjećaj sitosti, a naša fizička aktivnost je minimalna. Ovo su idealni uvjeti za razvoj prekomjerne težine.

Nije uvijek moguće promijeniti sklonost pretilosti - no još uvijek možete poduzeti mjere u tom smjeru.

Mnogi ljudi se pitaju da li imaju prekomjernu tjelesnu težinu. To možete jednostavno ustanoviti pomoću podataka o vašoj visini, težini ili opsegu vašeg pojasa.

Indeks tjelesne mase ITM

računa se pomoću formule:

 

težina u kg.
___________________________ = ITM

(visina u metrima x visina u metrima)

Najzdraviji ITM smatra se ako je između 18.5 i 25. ITM između 25 i 30 smatra se kao prekomjerna tjelesna masa, ITM iznad 30 smatra se pretilošću. Vrijednosti ITM odnose se na sve odrasle osobe i prikazuju stupanj uhranjenosti, ali obično ne ukazuju na to koji dio težine se odnosi na masti, a koji na mišićnu masu. Mišići su teži od masnoće pa će tako osoba sa visokim udjelom mišićne mase imati i relativno visok ITM, no neće imati problema sa prekomjernom tjelesnom težinom. To se najviše očituje kod muškaraca koji puno treniraju.

Izračunaj ITM

 

 

 

Mjerenje struka

Relativno jednostavan način za određivanje pretilosti je izračun obujma vašeg struka. Uz izuzetak trudnica, opseg struka ne može biti visok zbog velike mišićne mase, nego je izravni pokazatelj iznosa masti u tijelu. Nedostatak ove metode je što neki pojedinci akumuliraju masnoće u drugim dijelovima tijela, a ne samo u struku.

S obzirom na brojne individualne razlike, važno je slušati svoje unutarnje ja te otvoreno i iskreno procijeniti svoje golo tijelo u ogledalu.

Žene Muškarci

Rizik od kroničnih bolesti
(dijabetes tip II, hipertenzija,
karidovaskularne bolesti)

< 80 < 94 Nizak
80-88 cm       94-102 cm       Umjereno visok
> 80 > 102 Vrlo visok

 

 

 

Kako riješiti problem prekomjerne tjelesne težine?

Opće informacije o rješavanju problema prekomjerne tjelesne težine.

Ovaj problem može se riješiti na razne načine, no svima je zajednička činjenica da je potrebno u tijelo unijeti manje kalorija nego što vaše tijelo troši. Neke metode su naravno učinkovitije od drugih, ali pokazuju velike razlike u tome koliko su zdrave. Zato je važno da svaku dijetu prije početka pomno proučite. Iskreno, ne postoje prečaci u obliku različitih vrsta tableta, visaka ili išta slično, što obećava gubitak prekomjerne tjelesne težine uz iste prehrambene navike koje imate sada.

Gubitak suvišnih kilograma i održavanje postignute težine zahtijeva svjestan i namjenski napor. Bez obzira na koji ćete način riješiti problem suvišnih kilograma, steknite podršku drugih ljudi. Održavanje tjelesne težine zahtijeva promjenu mnogih čimbenika vašeg životnog stila, što može biti težak zadatak ako nemate potrebnu potporu ljudi oko vas, ljudi s kojima možete razgovarati o idejama i temama vezanima uz proces mršavljenja.

Dijeta u različitim oblicima

Bitno je odabrati metodu koja odgovara vama i vašem karakteru. Isto tako je bitan izbor zdrave metode. Dvije najprepoznatljivije i najviše dokazane metode gubitka prekomjerne tjelesne težine su "obične" dijete i dijete u prahu.

Nupo dijeta u prahu je jedna od najučinkovitijih i najsigurnijih metoda za gubitak suvišnih kilograma. Nupo vašem tijelu osigurava sve potrebne hranjive tvari uz minimalni unos kalorija. Veća međunarodna studija pokazala je kako ljudi koji suvišne kilograme izgube uz pomoć dijete u prahu u većoj mjeri zadrže i održavaju svoju novu tjelesnu težinu, nego ljudi koji su suvišne kilograme izgubili uz pomoć standardnih dijeta. (7.1 kg naspram 2.0 kg).